مجموعه فرهنگی ورزشی اسبو اسپرت

نویسندگان

۶۱ مطلب توسط «مجید سعیدی نیا» ثبت شده است

۲۳شهریور

افسردگی در واقع یک بیماری فراگیر و لطمه زننده به روح و روان آدمی است که از مشخصات آشکار آن احساس پوچ بودن و ناراحتی؛احساس نا امیدی وبی ارزش بودن و تفکرات منفی است.
فرد مبتلا به افسردگی دارای رفتار کند و آهسته است. محققان علوم رفتاری میگویند که افسردگی های پیشرفته نشانه ها و علائمی هستند که می توانند فعالیتهای روزمره ، مطالعه ، خواب ،‌ خوراک وشرکت در فعالیت های خوشایند و سرگرم کننده را تحت تاثیرقرار دهند.
چنین حالتی ممکن است به دفعات در زندگی انسان روی دهد. به نظر محققان در نوع دیگر افسردگی ، اختلال روانی دارای نشانه هایی از طولانی مدت است . و براساس آن شخص از انجام فعالیت های روزانه یا برخورداری از احساساتی خوب و دلپذیرمحروم می شود ودوره های پریشان خاطری قابل توجهی را در برخی از برهه های زندگی طی میکند.
یک نوع دیگر افسردگی در واقع یک اختلال روحی شیدا گونه است که نام بیماری افسردگی دو قطبی را گرفته است. این نوع از ابتلا به افسردگی و پریشان خاطری، در بیشتر مواقع،تفکر؛قدرت تشخیص وحتی رفتارهای اجتماعی را تحت تاثیر قرار میدهد،که به بروز مشکلات جدی برای شخص و اطرافیان منجر می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۴ ، ۲۰:۳۰
مجید سعیدی نیا
۲۲شهریور


 
 
 اندازه گیری میزان درصد چربی‌ بدن ابزاری مناسب برای پی‌ بردن به پیشرفت خود در تمرینات می‌باشد.خوشبختانه امروزه دیگر اکثرا می‌دانند که تمرینات مربوط به شکم باعث آب شدن چربی‌‌های این ناحیه نمی‌شود.شکم در آشپز خانه ساخته میشود نه در باشگاه بدن سازی.مهم نیست که چقدر تمرین می‌کنید،اگر به طور مناسب تغذیه نکنید و دچار کمبود دریافت کالری شوید شکم شما همیشه در لایه ای‌ از چربی‌ پنهان خواهد ماند.وقتی‌ که شما تصمیم می‌گیرید که به درصد چربی‌ بدن پائین برسید اولین سوالی‌ که در ذهنتان ایجاد میشود این است که " برای دیدن عضلات شکم درصد چربی‌ بدن باید چقدر باشد؟".این یک سوال سخت می‌باشد و جواب آن برای هر زن و مردی متفاوت است.
مقیاس رتبه بندی میزان درصد چربی‌ بدن:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۹۴ ، ۱۶:۵۰
مجید سعیدی نیا
۰۴شهریور

 قهرمان پرورش اندام کشورمان بعد ازچند ماه مقاومت دربرابر بیماری (واسکولیت ) شامگاه سوم شهریور جان به جان آفرین تسلیم شد وجامعه ورزش ما را داغدار کرد.
 
  از مهمترین افتخارات نامبرده مقام پنجمی مسابقات مسترالمپیا ( معتبرترین مسابقات پرورش اندام جهان ) در سال ۲۰۱۴ است.
 

مراسم خاکسپاری بیت الله عباسپور در روز پنجشنبه، پنجم شهریور از ساعت ۹ صبح آغاز خواهد شد.
مراسم ختم وی نیز در روز جمعه ، ششم شهریور از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در مصلی ماهدشت واقع در منطقه ماهدشت کرج برگزار خواهد شد.
 

                      


 



۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ شهریور ۹۴ ، ۱۹:۴۱
مجید سعیدی نیا
۲۱مرداد


افزایش وعده های غذایی به افزایش وزن کمک می کندافزایش وعده های غذایی به افزایش وزن کمک می کند

 

با به کاربردن این نکات وزنتان را افزایش دهید
وزنتان 5۰ کیلوگرم است، هر چه هم دلتان می‌خواهد و هر چه می‌توانید می‌خورید، اما هنوز نتوانستید وزنتان را زیاد کنید! آماده‌اید که حجم بیاورید، کمی عضله بسازید و قوی‌تر شوید، اما هیچ سرنخی هم ندارید که چرا شرایط اینچنین است. اما خوشبختانه این مطلب را پیدا کرده‌اید، و من اینجا هستم تا کمکتان کنم.

 

۱. برای افزایش وزن باید زیاد غذا بخورید
از آنچه که بنظر می‌رسد ساده‌تر است. هر مقداری که تا الان غذا می‌خورید، باید دو برابرش کنید. اگر تا حالا سه وعده در روز غذا می‌خوردید، از حالا به بعد باید شش وعده بخورید. در واقع هر ۲ یا ۳ ساعت یکبار باید چیزی بخورید و هر وعده‌تان هم باید به اندازه‌ی یک پرس عادی باشد. شاید این کار در چند هفته‌ی اول کمی برایتان دشوار باشد، چرا که حتی اگر سیر باشید، باید خودتان را مجبور کنید تا چیزی بخورید. مصرف ۵۰۰ کالری اضافه در روز برابر است با نیم کیلوگرم افزایش وزن در هفته.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۴ ، ۱۹:۴۳
مجید سعیدی نیا
۰۴تیر

به گزارش از روابط عمومی هیات تکواندو استان مازندران، به اطلاع کلیه نوجوانان واجد شرایط به شرح ذیل می رساند هیات تکواندو استان مازندران جهت اعزام تیم نوجوانان به لیگ کشوری انتخابی و تست از تکواندوکاران را در مورخ 5 تیرماه ساعت 10:30 صبح در سالن نام آوران واقع در بلوار خزر روبروی خیابان طبرستان در نظر گرفته است لذا تکواندوکاران نوجوان در رده سنی 77/10/11 الی 79/110/10 میتوانند طبق شرایط مذکور در انتخابی حضور بهم برسانند و افراد خارج از شرایط جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 09361033833 روح اله دارایی تماس حاصل نمایند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۹۴ ، ۱۶:۴۵
مجید سعیدی نیا
۱۸خرداد

همیشه هنگام طراحی برنامه‌های بدن سازی حرکاتی وجود دارد که شما همیشه آنها را جز ثابت برنامه خود قرار می‌دهید چه اهداف شما در جهت چربی‌ سوزی باشد چه در جهت افزایش وزن و حجم.برای مثال بسیاری از افراد برای پا اسکات را انتخاب میکنند و جلو بازو هالتر را برای عضله‌ جلو بازو.

برنامه غذایی شما نیز باید به همین سبک باشد.گرچه وجود انواع مختلفی‌ از مواد غذایی برای برطرف کردن همه نیاز‌های شما بسیار خوب می‌باشد اما برخی‌ مواد غذایی هستند که به خاطر کیفیت آنها باید همیشه جز ثابتی از برنامه غذایی شما باشند.برای سه گروه اصلی‌ مواد غذایی یعنی‌ پروتیین ها، کربوهیدرات‌ها و چربی‌‌ها در ادامه بهترین مواد غذایی برای بدن سازی را برای شما معرفی‌ خواهیم کرد. ماده ی غذائی که باید در سبد غذایی هر بدنسازی باشد,رژیم بدنسازی,بدنسازی,پرورش اندام,غذا های بدنسازی,فروشگاه بدنسازی,آووکادو برای بدنسازی,آجیل‌ها

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۴ ، ۱۹:۰۲
مجید سعیدی نیا
۱۸خرداد


بانوان نیز باید همانند مردان تمرینات با وزنه انجام دهند.بانوان به هیچ وجه نمیتوانند همانند آقایان حجیم شوند.زیرا میزان تستوسترون موجود در بدن زنان بسیار کمتر از مردان می‌باشد.تمرینات با وزنه تنها راه شما برای ساختن بدنی خوش فرم و رهایی از چربی‌‌های اضافه می‌باشد.در این مقاله برای شما قصد داریم یک برنامه ۳۰ روزه بدن سازی را معرفی‌ کنیم.

برنامه پیش رو در واقع تفاوت زیادی با برنامه مردان ندارد.تنها تفاوت در میزان وزنه‌ها می‌باشد که زنان طبیعتا با وزنه‌های سبک تری تمرین میکنند.اکنون زمان آن رسیده است که به بدنی قویتر و خوش فرم تر دست یابید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۵۰
مجید سعیدی نیا
۱۸خرداد


کراتین محبوب‌ ترین و رایج‌ ترین مکملی است که امروزه در دنیای ورزش مورد استفاده قرار می‌گیرد.تحقیقات زیادی در مورد کارایی این مکمل صورت گرفته است.برای اکثریت مردم چه ورزشکاران حرفه ای‌ و چه ورزشکاران عادی مصرف کراتین باعث افزایش حجم عضلانی خالص و بهبود ظرفیت غیر هوازی و هوازی میشود.گرچه تاثیر گذاری کراتین امروزه کاملا مشخص شده اما هنوز بسیاری از بهترین روش مصرف آن مطلع نیستند.برای طراحی یک دوره مصرف مناسب کراتین تعدادی از موارد هستند که باید مد نظر قرار بگیرند.
در سال ۱۸۳۵ یک دانشمند فرانسوی کراتین را کشف کرد.کراتین جز اصلی‌ تشکیل دهنده گوشت مخصوصا گوشت قرمز می‌باشد.کراتین به طور طبیعی در بدن از آمینو اسید‌های گلیسین، آرژنین و متیونین ساخته میشود.این فرایند تولید در کلیه ها، کبد و پانکراس اتفاق می‌افتد.تقریبا ۴۰% کراتین موجود در بدن به صورت آزاد هستند و ۶۰% مابقی به عنوان کراتین فسفات در بدن ذخیره میشود.یک مرد بالغ نرمال در روز ۲ گرم کراتین به طور طبیعی مصرف می‌کند.جایگزینی این کراتین‌های از دست رفته از طریق مواد غذایی تامین خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۲۳
مجید سعیدی نیا
۱۹فروردين


آب‌درمانی,ورزش در آب,مزایای آب‌درمانی

آب‌درمانی به چه کسانی توصیه می شود؟
شاید یکی از در‌دسترس‌ترین و راحت‌ترین روش‌ها برای رفع خستگی عضلات در انتهای یک روز پرکار و خسته‌کننده یا بعد از ورزش سخت، دوش گرفتن و رفتن به استخر باشد. پیشینیان از دیرباز به نقش مهم آب در تمدد اعصاب و درمان خیلی از بیماری‌ها پی برده بودند و امروزه نیز مزایای آب‌درمانی بر کسی پوشیده نیست و پزشکان برای تسکین و بهبود سریع‌تر خیلی از بیماری‌ها آب‌درمانی را توصیه می‌کنند اما آب‌درمانی نیز مانند هر ورزش دیگری باید با توجه به شرایط بیمار تجویز شود چون بعضی از بیماران از این ورزش سود می‌برند و برای بعضی اصلا لزومی ندارد و ممکن است حتی زیانبار نیز باشد.


آب‌درمانی مانند روش‌های بازتوانی مراحل خاصی دارد و همه توجهاتی که در ورزش‌های دیگر به بیمار می‌شود، در این ورزش نیز باید در نظر گرفته شود. آب‌درمانی فقط راه رفتن یا تحرک در آب نیست و بعضی از وسایل نیز در آن به کار می‌روند؛ مثلا پدال‌ها، تردمیل زیر آب، وزنه‌هایی از جنس اسفنج، دوچرخه زیر آب و... از وسایلی هستند که برای هر بیمار با توجه به مشکلش تجویز می‌شوند.

آب‌درمانی لزوما برای تمام بیماران مفید نیست؛ یعنی برخی بیماران از آب‌درمانی سود می‌برند و برخی دیگر ممکن است آب‌درمانی برایشان ضرر داشته باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۹۴ ، ۲۰:۴۶
مجید سعیدی نیا
۱۹فروردين


ورزش,جلوگیری از پرخوری بعد از ورزش,علت پرخوری بعد از ورزش

چندراه برای جلوگیری از پرخوری بعد از ورزش
حسابی ورزش می‌کنید و عرق می‌ریزید تا وزن کم کنید. بعد، تصمیم می‌گیرید حالا که این‌همه کالری سوزانده‌اید، به خودتان جایزه بدهید و یک خوراکی حسابی بخورید. ممکن است همین کار باعث شود، به‌جای وزن کم کردن، وزنتان بالا برود.

 

شاید این چند توصیه کمک کند تا بعد از ورزش، تغذیه بهتری داشته باشید:
اگر همیشه بعد از ورزش خیلی گرسنه می‌شوید، ساعت تمرین را جوری تنظیم کنید که بلافاصله قبل از یکی از وعده‌های غذایی (صبحانه، ناهار یا شام) باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۹۴ ، ۲۰:۳۸
مجید سعیدی نیا