مجموعه فرهنگی ورزشی اسبو اسپرت

نویسندگان

۲۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

۲۲شهریور



مجموعه : رژیم و تغذیه
  آموزش تقویت عضلات پهلو و آب کردن چربی های پهلو هنگامی که می خواهید عضلات پهلو را تقویت کنید،چربی های پهلو را بسوزانید و شکم خود را عضلانی کنید،کار سختی را در پیش رو دارید چرا که بیشتر فعالیت ها و حرکات شکم را روی قسمت میانی شکم انجام می دهید !

 
این تمرینات که توسط برناردوکاپولا طراحی شده است،گذشته از فرم دادن و تقویت عضلات پهلو ، موجب درگیر کردن عضلات باسن و قسمت تحتانی پشت نیز می شود.این تمرینات را دو یه سه بار در هفته و هر حرکت را در ۳ یا ۴ ست انجام دهید.استراحت بین هر ست ۳۰ ثانیه.
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۹۳ ، ۲۲:۲۴
مجید سعیدی نیا
۲۲شهریور

 

آموزش بدنسازی

بدن انسان از 260 عضله تشکیل شده که بیشترشان به صورت جفت میباشند،این عضله حدود 45 درصد وزن کل بدن رو تشکیل میدهند.عضلات از بافت فیبری تشکیل شده اند.میوفیبرها دارای حالت انقباض هستند.در بدن سه نوع عضله از لحاظ ساختار وجود دارد

1- عضله قلب

2- عضلات صاف: کـه دیواره عروق، لوله گوارش، مجاری
ادراری و تنفسی را تشکیل میدهند.

3- عضلات اسکلتی: کـه وظـیـفـه حــرکت و حفظ تعادل
اعضاء بدن را به عهده دارند.

عضلات قلب و صاف خودکار بوده و ما قادر به کنترل آنها نمیباشیم اما حرکات عضلات اسکلتی را میتوانیم کنترل کنیم. فیبرهای تشکیل دهنده عضلات در بدن خود نیز به 2 تیپ متفاوت تقسیم بندی میگردند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۹۳ ، ۱۷:۰۷
مجید سعیدی نیا
۲۲شهریور


مجموعه: تاریخچه رشته های ورزشی
 
بیسبال نوعی ورزش گروهی است که با چوب و توپ توسط ۹ بازیکن در یک زمین چمن بازی می‌شود.بیسبال در قرن نوزدهم از ورزش انگلیسی کریکت ریشه گرفته است.

پیدایش بیسبال

بیسبال از بازی‌های متعددی که با چوب و توپ بازی می شدند اشتقاق پیدا کرده‌است. از جمله این بازی ها می توان به ورزش قدیمی راوندر که در امریکای شمالی بازی می‌شد، ورزش انگلیسی کریکت و ورزش بسیار قدیمی رومانیائی اُینا نام برد.
نخستین مسابقه ورزش مدرن بیسبال که در اسناد نوشتاری گزارش شده‌است، به مسابقه‌ای‌ در ۴ ژوئن ۱۸۳۸ در بیچ‌ویل، انتاریو، کانادا مربوط می‌شود. بیسبال در دهه ۱۸۶۰ حالت نیمه‌حرفه‌ای پیداکرد. نخستین تیم کاملا حرفه‌ای بیسبالدر ایالات متحده، تیم سینسیناتی رد استاکینگز بود که در ۱۸۶۹ تشکیل‌شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۹۳ ، ۱۶:۵۲
مجید سعیدی نیا
۲۱شهریور

 
اطلاع  از یک برنامه اصولی و همچنین  شیوه های نادرست و حاکم بر ورزش خانمها به شما در بهتر اثرگرفتن از تمرین و ورزش یاری خواهد کرد. در این بخش ۹ خطای تمرینی را برایتان شرح می دهیم و در آخر توقع داریم در برنامه تناسب اندام  از این موارد بپرهیزید  تا مطمئن شوید بهترین تمرینات ورزشی را انجام می دهید.

 تمرینات هوازی با سرعت یکنواخت
به عقیده کارشناسان متخصص در زمینه ورزش یکی از اشتباهات رایج که اتفاقا” زیاد هم دیده می شود اضافه روی در انجام تمرینات هوازی است – فقط دویدن، دویدن و دویدن بر روی تردمیل با سرعت یکنواخت و بدون تغییر جزئیات. کلید اصلی در نتیجه گرفتن از ورزش، اضافه کردن تمرینات تناوبی و تمریناتی انفجاری با شدت بالا  به برنامه تمرینی است. بنابراین چه بدوید، شنا کنید یا دوچرخه سواری کنید سعی کنید به مدت یک الی دو دقیقه سخت تمرین کنید، سپس سرعت یا شدت ( این برای بازگشت به حالت اولیه است) را قبل از اینکه کاملاً از انرژی تهی شوید کم کنید. با گذشت زمان، مدت زمان بازگشت به حالت اولیه را کاهش دهید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ شهریور ۹۳ ، ۱۱:۵۱
مجید سعیدی نیا
۲۰شهریور

 مجموعه: زیبایی اندام   

اخبار،سرگرمی,آشپزی,مد,روانشناسی,اینترنت

ورزش,راههای افزایش قد,بلند تر کردن قد

 ورزش هایی که قد شما را بلند تر می‌کنند
اگر شما هنوز ۲۰ سالتان نشده، یا اینکه فرزندی دارید که در سنین نوجوانی است، این مطلب بدردتان می‌خورد. اگر در خانواده‌ای زاده شده‌اید که همه‌ی اعضای آن قدی کوتاه یا متوسط دارند، و شما دوست دارید قدتان از میانگین بقیه‌ی فامیل بلندتر باشد، پس ادامه‌ی این مطلب را از دست ندهید.

طبیعی‌ترین و بی‌خطرترین راه حل برای بلند تر کردن قد، این است که به سراغ ورزش‌هایی بروید که به بلند کردن قد شهرت دارند. در ادامه با برخی از این ورزش‌ها آشنا خواهید شد.

شنا
به غیر مزایای دیگر شنا که همه‌ی ما به آن آگاه هستیم، شنا کردن به بلند شدن قد هم کمک می‌کند! شنایی که اختصاصا مد نظر ماست، شنای پروانه است. چرا که بیشترین کشش را در بدن ایجاد می‌کند. پس اگر فقط با انواع عمومی شنا آشنا هستید، بهتر است شنای پروانه را نیز یاد بگیرید!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۳ ، ۲۱:۵۱
مجید سعیدی نیا
۲۰شهریور

مجموعه: درمان با ورزش

تمرین های ورزشی سودمند برای بیماران مبتلا به پارکینسون
بیماری پارکینسون، همان لرزش در وضعیت استراحت است که شیوع آن در سنین سالمندی بیشتر است. نشانه های رایج این بیماری عبارتند از: لرزش دست و پا در حالت استراحت، آرام شدن حرکت (برادی کینزیا)، سختی حرکات دست و پا یا بدن و تعادل نامطلوب.
این بیماری درمان قطعی ندارد اما داروهایی برای کنترل آن تجویز می شود و البته نقش کاردرمانی و فیزیوتراپی در این زمینه نیز بسیار پررنگ است.

حرکات ورزشی ضعف های ساختاری بدن شما را از بین می برند، عضلات تان را قوی می کنند و می توانید فعالیت بیشتر و موثرتری داشته باشید.

حرکات کششی و انعطاف پذیری
۱.حرکت اول
صاف روی لبه یک صندلی بنشینید و در حالی که شانه هایتان را به سمت راست می چرخانید، سعی کنید دست راستتان را به سمت چپ نشیمنگاهتان برسانید. حالا عضلاتتان را شل کنید و ۱۰ ثانیه در این وضعیت بمانید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۳ ، ۲۱:۳۳
مجید سعیدی نیا
۲۰شهریور

مجموعه: تاریخچه رشته های ورزشی

دومیدانی یک ورزش طبیعی است زیرا با رفتار و حرکات طبیعی انسان مطابقت دارد. بنابراین می‌توان گفت دوومیدانی از زمان پیدایش بشر وجود داشته است و اولین اسلحه نسان در برخورد با محیط و خطرهای آن به حساب می‌آمد.
 
بشر اولیه برای دفاع از خود محتاج به فرار کردن بود تا اینکه در محلی خود را مخفی کرده به زندگی خود ادامه دهد. لیکن اشخاصی که ضعیف بوده و قدرت دویدن نداشتند بدون شک طعمه حیوانات قرار می‌گرفتند.
بدین جهت پدرها بچه‌های خود را تشویق به دویدن کرده و به آنها طرز فرار از مقابل حیوانات را می‌آموختند چرا که دویدن، حد فاصل بین زندگی و مرگ برای آنها بود.
انسانهای اولیه ضمن دویدن و فرار، برای عبور از موانع طبیعی از جهیدن و پریدن استفاده می‌کردند و اگر لازم می‌شد که بین آنها و حیوانات مبارزه‌ای صورت گیرد از پرتاب سنگ یا دیگر اشیا کمک می‌گرفتند این کار معمولاً زمانی انجام می‌گرفت که انسان از فرار کردن خسته و کوفته می‌شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۳ ، ۲۱:۲۶
مجید سعیدی نیا
۱۹شهریور


یکی از دشوارترین برنامه‌های غذایی این است که بخواهید برای یک فرد که قبلاً چاق بوده برنامه حجم طراحی کنید یا برای کسی برنامه بنویسید که دائم در حال مداجله با چربی‌های بدنش است. مشکل اینجاست که هر زمان چنین افرادی شروع می‌کنند به حجم گرفتن چربی‌های بدن‌شان مثل یک بالن زیاد می‌شود. کریس استو روش خاصی ارائه داده که این مشکل را حل می‌کند.

تجربه حجم بدون چاقی

سؤال اصلی این است که چطور می‌توان برنامه حجمی را تجربه کرد که طی آن چربی‌های ناخواسته به بدن اضافه شود؟ این مهم نیازمند عنایت به 3 فاکتور مهم دارد که در ادامه هر کدام بررسی می‌شوند.

فرم اول- روزهای تمرین و غیرتمرین

قدم اول این است که 2 منوی جداگانه غذایی داشته باشید. یکی برای روزهای تمرین و دیگری برای روزهای استراحت. معنای این تقسیم‌بندی این است که اگر دنبال پائین نگهداشتن ذخایر چربی بدن هستید در روزهای غیرتمرین باید کربوهیدرات و کالری کمتری مصرف کنید، در غیر این صورت بافت‌های چربی بدن اضافه می‌شوند. در روزهای تمرینی توصیه می‌کنم مصرف کربوهیدرات و پروتئین را به ترتیب روی 4/4 و 2/2 گرم به ازای هر کیلو وزن بدن تنظیم کنید و این میزان را تقسیم شده در 5 الی 6 وعده دریافت کنید. بنابراین یک بدنساز 90 کیلوگرمی روزانه حدود 400 گرم کربوهیدرات و 200 گرم پروتئین نیاز دارد. این مقدار برای روزهای تمرین بود و اما در روزهای استراحت توصیه می‌کنم کربوهیدرات مصرفی را روی 2/2 گرم به ازای هر کیلو وزن بدن نگهدارید یعنی همان فرد 90 کیلویی در روزهای استراحت باید 200 گرم پروتئین و 200 گرم کربوهیدرات مصرف کند. قدم اول را به مدت 3 هفته دنبال کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ شهریور ۹۳ ، ۲۰:۳۱
مجید سعیدی نیا
۱۸شهریور

اگر مثل بیشتر مردم هستید ، از بین رفتن اشتها فرصت خوبی برای کاهش وزن تان است . ( پوشیدن لباس های تنگ شده پارسال شما را وسوسه می کند )اشتباه نکنید . اما اگر بی اشتهایی به جای چند روز چند هفته طول بکشد و به طور عادی باعث آب رفتن شما شود ، این بی اشتهایی علت خاصی دارد .
کم خوراکی یا بی اشتهایی علامت شایعی است که می تواند علل مختلفی داشته باشد ، که بسیاری از آنها اهمیت چندانی ندارن  د

۰ علل بی اشتهایی چیست و چگونه انرا رفع کنیم اگر مثل بیشتر مردم هستید ، از بین رفتن اشتها فرصت خوبی برای کاهش وزن تان است . ( پوشیدن لباس های تنگ شده پارسال شما را وسوسه می کند )اشتباه نکنید . اما اگر بی اشتهایی به جای چند روز چند هفته طول بکشد و به طور عادی باعث آب رفتن شما شود ، این بی اشتهایی علت خاصی دارد .
کم خوراکی یا بی اشتهایی علامت شایعی است که می تواند علل مختلفی داشته باشد ، که بسیاری از آنها اهمیت چندانی ندارند .
تقریباً تمام عفونت ها می توانند باعث بی اشتهایی شوند . مثلاً ویروس سرماخوردگی یا آنفولانزا ممکن است عامل آن باشد . یا علل جدی تر مثل سل ، کم کاری غده تیروئید ، بیماری های قلبی یا ریوی ، یا گرفتاری های کبدی داشته باشد .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۳ ، ۲۰:۰۵
مجید سعیدی نیا
۱۷شهریور

 
 

در برنامه های غذایی پیشنهادی برای بدنسازان همواره « جو » جای تقریباً ثابتی بخصوص در وعده صبحانه دارد ، آیا باید همواره از این ماده غذایی استفاده کرد ، یا می توان جایگزین مناسبی برای آن پیدا نمود ؟ جو بدلایل مختلفی یکی از بهترین منابع کربوهیدرات مرکب بشمار می آید ، و این دلیل توصیه همیشگی ما برای استفاده از این ماده غذایی در رژیم تان است . البته مجبور نیستید از جو پخته استفاده کنید و می توانید از انواع سریالها ( صبحانه های آماده ) که بطور عمده از جو تهیه می شوند استفاده کنید .   انواعی که بصورت کامل هستند ، کم شکر ، بدون سدیم اضافی و شامل مقدار مناسبی از فیبرها که می تواند کلسترول شما را کاهش دهد. جو به عنوان منبع کربوهیدراتی بشمار می آید که شاخص گلیسمیک پایینی دارد واین نقطه مثبتی است. شاخص گلیسمیک نشان دهنده مقدار تاثیر غذاها بر سطوح قند خون است و هر چه عدد این شاخص برای غذایی کمتر باشد،  آن ماده از از نظر معیار های سلامتی مفید تر است ؛ بخصوص برای بدنسازان ، که باید از نوسان زیاد قند خون و ترشح بیش از حد انسولین اجتناب کنند ( بجز زمان پس از تمرین ) تا بتوانند مقدار ذخایر چربی بدن را به خوبی کنترل کنند .
البته اگر از سریال های تهیه شده از جو استفاده می کنید ، باید از انواعی که حاوی مقدار زیادی شکر هستند یا سبوس آنها گرفته شده است اجتناب کنید ، چون دیگر مزایای ذکر شده در بالا را نخواهند داشت . ضمن اینکه می توانید برای پختن جو از مواد اضافی مختلفی استفاده کنید ؛ برای تغییر طعم آن ، از جمله دارچین ، کشمش ، میوه های خشک شده ، بادام و آجیل خرد شده و یا شیر بدون چربی یا کمی آب مرغ یا گوشت .
اما اگر به هر دلیلی دوست ندارید از جو استفاده کنید ما به شما تعدادی از جایگزین های مناسب توصیه می کنیم . می توانید از سریالهایی که از گندم کامل تولید می شوند استفاده کنید . همینطور می توانید از دیگر منابع کربوهیدرات کند هضم مثل حبوبات ، بخصوص عدس بهره بگیرید که مقدار زیادی فیبر و حتی پروتئین را هم در اختیارتان قرار می دهد .
به هر حال وقتی قصد خرید سریالی را دارید ، به جدول غذایی و مواد تشکیل دهنده آن توجه کنید و محصولاتی را انتخاب نمایید که حاوی مقداری فیبر، مقدار کمی سدیم ، شکر و چربی باشد یا فاقد هر یک از این سه ماده .
از انواعی که شکر یا سدیم زیادی دارند خوداری کنید . حالا تنوع این نوع محصولات بسیار زیاد شده و در هر فروشگاه مواد غذایی می توانید محصولی را که برای تان مناسب تر باشد پیدا کنید .

منبع:http://javanmardclub.blogsky.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۳ ، ۲۰:۰۲
مجید سعیدی نیا